English   پشتو   دری

    

فیس بوک ریاست امور زنان بامیان

شماره های تماس

   هموطنان گرامی جهت ارتباط با ریاست امور زنان

   ولایت بامیان با شماره های ذیل به تماس شوید:

   0796275014  
   0773524003

مرکز کاریابی

کتابخانه آنلاین

سایت های مرتبط

نظر سنجی

نظر شما درباره وبسایت ریاست امور زنان بامیان چیست؟

تجلیل از روز جهانی زن

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تاریخ:17/12/1396

موضوع: تجلیل از روز زن

مکان :جمنازیوم ورزشی جوار ریاست امورزنان

تعداد اشتراکین (500)

از هشتم مارچ روز جهانی زن، همه ساله توسط نهاد های مختلف در ولایت بامیان تجلیل میشود؛ امسال برنامه های مختلف به مناسبت این روز برگزار گردید. ریاست امورزنان ولایت بامیان نیز به همکاری مقام ولایت و موسسات همکار مانند: آدلو، یونیسیار، هلپ، تقویت و عدالت اجتماعی، اکیدن،موف و غیره موسسات برنام های متنوع را برگزار نمود که شامل سخنرانی، آگاهی دهی، تیاتر،سرود و نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از محبس، مرکز حمایوی و شفاحانه  ولایتی  می باشد.

ریاست امورزنان این محفل را نیز با بسیار شکوه با حضور مقامو ولایت، شورای ولاتیی، رئسای ادارات دولتی، شورای علما، موسسات مقیم بامیان و زنان و مردان بامیان برگزار نمود.

نخست این برنامه با تلاوت قرآن کریم شروع و بعد همه به احترام سرود ملی استادند و رئیس امورزنان مهمانان را خوش آمدید، روز جهانی همبستگی زنان را تبریک گفت و پیام وزیر امور زنان را به خوانش گرفت. بعد مقام ولایت بامیان محترم محمد طاهر زهیر ، هشت مارچ را، نقطه‌ی وصل و همبستگی بین زنان، برای احقاق حق، تأمین عدالت و برآورده شدن آرزوها و خواسته‌های زنان عنوان کرد و برای زنان و شرکت کنندگان تبریک گفت.
آقای زهیر، تامین حقوق زنان، در افغانستان، را یک امر نهادینه شده خواند که بصورت علنی و آشکار همه‌ ای گروه ها آن را به رسمیت می‌شناسد و این دستاورد کلانی است که در نظام سیاسی پساز طالبان به وجود آمده است.
والی بامیان، با اشاره به دستاوردهای زنان در بامیان، در بخش‌های مختلف انکشافی، تجاری، صنایع دستی، ورزشی و آموزشی، از همه‌ی مردم، مسئولان نهادهای رسمی و غیر رسمی خواست تا بخاطر بسط و گسترش فعالیت های زنان از هیچ نوع کوشش و تلاش دریغ نکنند.
وی با تأکید بر نبودن هیچگونه مانع و محدودیتی در برابر فعالیت های زنان در بامیان، متعهد شد که از فعالیت زنان حمایت همه جانبه خواهد کرد.
در این مراسم، استاد اسدی عضو شورای ولایتی، آقای نیازی رئیس دفتر ساحوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در بامیان، حاجی احمدی رئیس شورای علمای مرکز بامیان سخنرانی کردند.همچنین کلثوم احمدی پیام رولا غنی بانوی اول کشور را به خوانش گرفتند
این مراسم با دعائیه حاجی علی اکبر محمدی و توزیع تحایف، به پایان رسیداین مراسم از طرف ریاست امور زنان بامیان برگزار شده بو

Bamyan-DoWA  ©2024  e-Government of Afghanistan

.All rights reserved

وزارت امور زنان در سال 1380 به اساس توافقنامه بن در چوکات دولت موقت اسلامی افغانستان تأسیس شده است.  وزارت امور زنان  جهت حل مشکل زنان کشور در عرصه های حقوق، تعلیم و تربیه ، توانمندی اقتصادی، مشارکت اجتماعی و سیاسی فعالیت می نماید.

 ارتباطات :    ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید            شماره های تماس:  0796275014 - 0773524003

Search